Εφημερίδες

 

Επισκέπτες

4043805
ΣήμεραΣήμερα154
ΕβδομάδαΕβδομάδα907
ΜήναςΜήνας7037
ΣυνολικάΣυνολικά4043805
Μεγαλύτερη 01-28-2025:3099
Statistik created: 2025-02-19T15:06:37+02:00
ΑΡΘΡΟ: Πώς Μπορούν να Αντιμετωπισθούν οι Αθρόες Παραιτήσεις των Στελεχών των Ε.Δ PDF Εκτύπωση E-mail
Δευτέρα, 13 Ιανουάριος 2025 16:53

petridis Γράφει ο Δημήτριος Μ. Πετρίδης                                                                                  11 Ιαν. 2025

Υποπτέραρχος (ΜΑ) ε.α.  (f)  (*)

Β’ Αντιπρόεδρος Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Στρατιωτικών

      Πρόσφατα το ΓΕΕΘΑ ανέθεσε σε ιδιωτική εταιρεία να μελετήσει γιατί υπάρχουν τόσες πολλές παραιτήσεις στις Ε.Δ αρχής γενομένης από τους πρωτοετείς των παραγωγικών σχολών Αξιωματικών και Υπαξιωματικών [1]

Το θέμα της έρευνας ήταν  : «Ελκυστικότητα στρατιωτικού επαγγέλματος- Παράγοντες που ενθαρρύνουν ή αποθαρρύνουν τους νέους να δηλώσουν κάποια στρατιωτική σχολή ». 

Το δείγμα της έρευνας περιελάμβανε γονείς μαθητών Α’ και Β’ Λυκείου, 100 φροντιστήρια μέσης εκπαίδευσης και 400 μαθητές στρατιωτικών σχολών.

Στις 20 Νοεμβρίου η εταιρεία παρουσίασε την έρευνα στην πολιτική και στρατιωτική ηγεσία. Η έρευνα κατέληξε σε 3 συμπεράσματα:

  1. Πρώτο πρόβλημα που προκαλεί τις παραιτήσεις αλλά και την απροθυμία νέου κόσμου να ενταχθεί στις Ένοπλες Δυνάμεις είναι το μισθολογικό.
  2. Δεύτερο οι μεταθέσεις και
  3. Tρίτο το γεγονός ότι δεν υπάρχει η δυνατότητα αλλαγής επαγγέλματος.

     Είναι προφανές λοιπόν ότι δεν υπάρχουν τα κατάλληλα κίνητρα για να ανασταλεί μια κατάσταση που τα τελευταία χρόνια συνεχώς επιδεινώνεται.

     Αντιλαμβανόμαστε ότι η κατάρτιση νέου μισθολογίου για τους Στρατιωτικούς δεν είναι εύκολη υπόθεση παρά το γεγονός ότι έχει κατά το παρελθόν εξαγγελθεί, πλην όμως η δημιουργία κινήτρων που άπτονται και των τριών συμπερασμάτων της έρευνας μόλις πρόσφατα άρχισε να απασχολεί τους ιθύνοντες και είμαστε ευτυχείς ότι επιτέλους παρουσιάστηκε από το ΥΠΕΘΑ η Ατζέντα 2023 [2] [3] μαζί με σχέδιο νόμου για το στεγαστικό πρόγραμμα και την αξιοποίηση της περιουσίας των Ε.Δ. που είναι ένα πολύ θετικό βήμα προς την σωστή κατεύθυνση. Έτσι τουλάχιστον τίθεται ένα όραμα και μια προοπτική σ΄ αυτούς που εκούσια αποφασίζουν να φυλάττουν Θερμοπύλες!

Επιτρέψατέ μας να αρχίσουμε από τα πλέον εύκολα δηλαδή από το συμπέρασμα υπ΄ αριθμόν 3, μετά να περάσουμε στο υπ΄ αριθμόν 2 και τέλος στο υπ΄ αριθμόν 1 που είναι και  το πλέον σύνθετο από πλευράς υλοποίησης γιατί σχετίζεται άμεσα και ευθέως με τον προϋπολογισμό της Χώρας και τις ήδη ανειλημμένες υποχρεώσεις της προς την Ευρωπαϊκή Ένωση και το ΝΑΤΟ.

ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΟΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘΜΟΝ 3.

Είναι γεγονός ότι οι Αξιωματικοί και Υπαξιωματικοί των Ε.Δ δεν διαθέτουν επαγγελματικά δικαιώματα με εξαίρεση αυτούς που αποφοιτούν από την Σ.Σ.Α.Σ και οι οποίοι λαμβάνουν Πτυχίο από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (Α.Π.Θ) και μπορούν παράλληλα να εργάζονται ως ιατροί. Αυτό αποτελεί μια εξαίρεση που κατάφορα αδικεί όλους τους άλλους Αξιωματικούς, όλων των Κλάδων των Ε.Δ που ακόμη και για να διδάξουν σε Τεχνικές Σχολές χρειάζεται να ζητήσουν την άδεια της Υπηρεσίας, η οποία δεν είναι δεδομένο ότι θα τους δοθεί. Υπάρχουν δε πολλά παραδείγματα που η έγκριση της Υπηρεσίας δεν δόθηκε ποτέ με διάφορα κάθε φορά προσχήματα. Επειδή δε οι απολαβές των Αξιωματικών και Υπαξιωματικών των Ε.Δ δεν είναι συμβατές με μια άνετη διαβίωση, τα παραδείγματα εκείνων που δουλεύουν σε διάφορες δουλειές (από μαθήματα σε Τεχνικές Σχολές μέχρι συνεργεία αυτοκινήτων και ταξί) μετά το πέρας του υπηρεσιακού ωραρίου χωρίς την έγκριση της Υπηρεσίας είναι πάμπολλα και σχεδόν ο κανόνας. Σημειώνεται επίσης ότι ακόμη και η έγκριση της Υπηρεσίας για παρακολούθηση Ελληνικού Α.Ε.Ι. μετά το υπηρεσιακό ωράριο είναι κατά κανόνα αρνητική. Οι ανωτέρω διαπιστώσεις είναι πραγματικές και αποτελούν βιώματα του υπογράφοντος στον οποίο ανεκλήθη η κανονική άδεια από τον Διοικητή της Μοίρας του όταν πληροφορήθηκε ότι είχε αρχίσει να δίνει κατατακτήριες εξετάσεις στο Ε.Μ.Π το 1975. Οπότε μετά από αυτήν την τραυματική εμπειρία ουδέποτε ζήτησε άδεια της Υπηρεσίας για να συμμετάσχει στις κατατακτήριες εξετάσεις της Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστημίου Πατρών το οποίο τελείωσε το 1981. Επίσης ουδέποτε έλαβε έγκριση άδειας από την Υπηρεσία για να διδάξει στις Τεχνικές Σχολές ΔΕΛΤΑ, όπου δίδασκε από το 1981 ως το 1984 για να ανταπεξέλθει στα οικογενειακά του έξοδα.

Τα ανωτέρω δείχνουν ένα πνεύμα το ολιγότερο κακοπροαίρετο και αποτυπώνουν την έλλειψη ΟΛΙΣΤΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ των κατά τόπους Διοικητών, οι οποίοι αντί να ενθαρρύνουν τα στελέχη τους να επιμορφωθούν ιδίοις εξόδοις & κόποις μετά το ωράριο εργασίας, φέρουν προσκόμματα και αρνούνται την έγκριση που θα έπρεπε να είναι δεδομένη “a priori”. Αυτό με την σειρά του σημαίνει ότι το αίσθημα αδικίας που διακατέχει τα στελέχη των Ε.Δ. από την στάση της Υπηρεσίας που τους αναγκάζει να κάνουν παράνομα τις κινήσεις που θέλουν για να καλυτερεύσουν το μέλλον τους και την ζωή τους, δημιουργεί το πρώτο κτύπημα στο ηθικό των στελεχών, αλλά και την πρώτη καθοριστική ρωγμή στη σχέση στελεχών και Υπηρεσίας, που σε πολλές περιπτώσεις επιταχύνει την παραίτησή τους μόλις ωριμάσουν οι συνθήκες και το κόστος απομάκρυνσης από τις Ε.Δ κριθεί το ελάχιστο δυνατό.

Οι Ε.Δ δεν είναι φυλακή για να αντιμετωπίζουν τα στελέχη τους κατ’ αυτόν τον τρόπο. Επομένως είναι καιρός η Ηγεσία των Ε.Δ να αναλάβει τις δέουσες πρωτοβουλίες και σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας και άλλους συναρμόδιους φορείς όπως το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος  (Τ.Ε.Ε) ή το αντίστοιχο Εμπορικά και Βιομηχανικά Επιμελητήρια (π.χ. Ε.Β.Ε.Α) να παρέχουν επαγγελματικά δικαιώματα στους αποφοίτους των Α.Σ.Ε.Ι. μαζί με το αντίστοιχο Πτυχίο Μηχανικού, Ηλεκτρονικού, Ηλεκτρολόγου, Πληροφορικής, Οικονομολόγου και ούτω καθεξής όπως ακριβώς συμβαίνει με τους ιατρούς προελεύσεως Σ.Σ.Α.Σ, ώστε πρώτα να υπάρχει ισοπολιτεία και ύστερα ο καθένας να μπορεί να απασχολείται εκτός υπηρεσιακού ωραρίου όσο επιθυμεί και ανάλογα με τις γνώσεις και δεξιότητες του ώστε να εξασφαλίζει επιπλέον εισόδημα που να καλύπτει στοιχειωδώς τις ανάγκες της οικογένειάς του, αφού οι Ε.Δ δεν είναι σε θέση να δώσουν αντίστοιχες αυξήσεις.

 

ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΟΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘΜΟΝ 2.

Οι μεταθέσεις αποτελούν ένα άλλο μείζον πρόβλημα που αντιμετωπίζουν τα στελέχη των Ε.Δ και κυρίως αυτά του Σ.Ξ για τον απλούστατο λόγο ότι οι μονάδες του ανά την επικράτεια είναι κατά πολύ πολυπληθέστερες των μονάδων του Π.Ν και της Π.Α.  Όμως το πρόβλημα είναι κοινό για τρεις (3) κυρίως λόγους που αν και προφανείς, δεν φαίνεται ότι έχει κατανοηθεί από τις κατά καιρούς Ηγεσίες των Ε.Δ.

  1. Ο πρώτος παράγοντας είναι η μικρή χρονική διάρκεια (της τάξεως των 2-3 χρόνων κατά μέσον όρο), κατά την οποία δημιουργούνται σοβαρά προβλήματα στην αλλαγή του σχολικού περιβάλλοντος των παιδιών των στελεχών των Ε.Δ., που όσο μικρότερα είναι τόσο περισσότερο δυσκολεύονται να προσαρμοσθούν γιατί χάνουν τους φίλους τους. Αυτό πολλές φορές έχει δυσάρεστες συνέπειες στην ομαλή ανάπτυξη της προσωπικότητάς τους.
  2. Ο δεύτερος παράγοντας είναι η δυσκολία εξεύρεσης στέγης για τα στελέχη των Ε.Δ., τα οποία όταν μετατίθενται σε περιοχές υψηλού τουριστικού ενδιαφέροντος (π.χ νησιά) ταλαιπωρούνται σημαντικά στην εξεύρεση αξιοπρεπούς κατοικίας, πρώτα γιατί οι ιδιοκτήτες τους προτιμούν να τα ενοικιάσουν για βραχυχρόνιες μισθώσεις (απευθυνόμενοι σε τουρίστες) και ύστερα γιατί τα ενοίκια είναι απλησίαστα από πλευράς κόστους. Εδώ σημειώνεται ότι το πρόβλημα αυτό είναι ακόμη σοβαρότερο γιατί εκτός από τα στελέχη των Ε.Δ ταλαιπωρεί με τον ίδιο ακριβώς τρόπο και πολλές άλλες κατηγορίες δημόσιων λειτουργών όπως, δικαστικούς, ιατρούς, αστυνομικούς πυροσβέστες, λιμενικούς, ιερείς, καθηγητές και δασκάλους και ως εκ τούτου η επίλυσή του καθίσταται επιτακτική. Είναι σε όλους γνωστά τα παραδείγματα δασκάλων και καθηγητών που επειδή κατά την διάρκεια του θέρους έχουν αρκετούς μήνες άδεια, ενημερώνονται από τους εκμισθωτές των διαμερισμάτων τους, ότι πρέπει να μετακινήσουν το πλείστον των οικοσκευών τους προκειμένου να μπορέσουν να τα ενοικιάσουν σε τουρίστες.
  3. Ο τρίτος παράγοντας είναι η διάρκεια των μεταθέσεων που στην Ελλάδα είναι δυστυχώς πολύ μικρή της τάξεως της διετίας. Αυτό έχει μια σειρά από επιπτώσεις που φαίνεται ότι μας έχουν διαφύγει όπως:
    1. Στην διάρκεια μιας διετίας ακόμη και το ικανότερο στέλεχος δεν προλαβαίνει να εγκλιματισθεί και να αποδώσει το μέγιστο στην εργασία του. Και τούτο διότι αισθάνεται παροδικό στην συγκεκριμένη θέση γεγονός που δεν του αφήνει την δυνατότητα να αναπτύξει πρωτοβουλία για κάτι καινοτόμο ή καινούργιο που θα το καθιέρωνε σαν στέλεχος, γιατί φοβάται ότι ο αντικαταστάτης του δεν θα έχει ενδεχομένως την ίδια ζέση για την ολοκλήρωση του έργου που εκείνο άρχισε. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα την χρησιμοποίηση της ήσσονος προσπάθειας που δεν θα το εκθέσει. Επειδή δε υπάρχουν πολλών ειδών χαρακτήρες που είναι λάτρεις της ήσσονος προσπάθειας, υπάρχουν πολυάριθμες περιπτώσεις όπου όταν γίνεται ένα λάθος η επίπτωση του οποίου θα φανεί πολύ αργότερα, το στέλεχος αυτό καίτοι γνωρίζει την ύπαρξη του λάθους που το ίδιο έπραξε, να μην επιλαμβάνεται άμεσα της διόρθωσής του, πιστεύοντας ότι όταν θα αποκαλυφθεί θα βρίσκεται ήδη σε άλλη θέση και επομένως κάποιος άλλος θα βγάλει τα κάστανα από τη φωτιά. Αυτό το σύμπτωμα του «ωχ-αδερφισμού» είναι πολύ σύνηθες στην δημόσια διοίκηση και ο μόνος τρόπος να διορθωθεί άπαξ δια παντός, είναι η αύξηση της διάρκειας της θητείας των στελεχών στην ίδια θέση, ώστε να συναντήσουν τα ίδια τα σφάλματα που έκαναν και να αναγκασθούν να τα διορθώσουν πριν εκτεθούν.  Επομένως το ενδεχόμενο διπλασιασμού ή ο τριπλασιασμού της διάρκειας της θητείας των στελεχών θα ήταν μιά λύση που θα επιτρέψει στα στελέχη με όραμα να αναπτύξουν πρωτοβουλίες επωφελείς για τον εαυτό τους και την Υπηρεσία τους.
    2. Η ευκολότερη αξιολόγησή τους από τους προϊσταμένους τους που θα έχουν ένα ικανό διάστημα απόδοσης των υφισταμένων τους για να κρίνουν ποιοι πραγματικά αξίζουν να προαχθούν και ποιοι όχι, γιατί σφάλματα και παραλήψεις εντός τετραετίας ή και περισσότερο δεν κρύβονται, όπως και αξιόλογες πρωτοβουλίες.
    3. Τα συνεχή έξοδα μετακινήσεων που εκ των πραγμάτων τουλάχιστον θα υποπλασιασθούν.
    4. Την ενδυνάμωση της υπαίθρου και των τοπικών κοινωνιών με νέο αίμα που είναι βέβαιο ότι θα τις τονώσει οικονομικά για σημαντικό χρονικό διάστημα.

Εδώ η λύση είναι σχετικά απλή γιατί έχει κατά το παρελθόν εφαρμοσθεί αποτελεσματικά από το ΝΑΤΟ στο Αφγανιστάν όταν μεγάλος αριθμός στελεχών των Ε.Δ της Συμμαχίας στρατωνίστηκε σε καταυλισμούς μέχρι και 10.000 ατόμων στο Kandahar και το Mazar-e Sharif σε προκατασκευασμένα «modules ISOBAU» με όλες τις βασικές ανέσεις τουαλέτας, λουτρού, κουζίνας, γραφείου, τηλεφώνου, internet, κλιματισμού, φωτισμού, ύδρευσης και αποχέτευσης, κέντρων επιχειρήσεων, νοσοκομείων, εστιατορίων και super-markets. Το τεράστιο αυτό έργο ανέλαβε και διεκπεραίωσε σε χρόνο ρεκόρ η NSPA [4]μετά από διεθνή μειοδοτικό διαγωνισμό μεταξύ των εταιρειών των Χωρών Μελών της Συμμαχίας. Επομένως η τεχνογνωσία υπάρχει και μπορεί να χρησιμοποιηθεί επ΄ ωφελεία των Ελληνικών Ε.Δ που αποτελούν και πελάτη της NSPA. Η λύση αυτή εξασφαλίζει τα ακόλουθα πλεονεκτήματα:

  1. Ταχύτητα εφαρμογής σε αξιόλογες εγκαταστάσεις που δεν είναι συμβατικής κατασκευής, αλλά κυρίως καινοτομίας χρησιμοποίησης modules ISOBAU, μεταλλικού σκελετού και συνθετικών υλικών ώστε να μπορούν να δημιουργηθούν διαμερίσματα καθ’ ύψος.
  1. Εμπλοκή Ελληνικών εταιρειών που δραστηριοποιούνται σε πολυμορφικά modules ISOBAU με αντίστοιχο αίτημα προς την NSPA  ο διαγωνισμός να γίνει μεταξύ περιορισμένου αριθμού αναδόχων από την Ελλάδα.
  1. Αποφυγή ενστάσεων που δημιουργούν ανυπέρβλητες καθυστερήσεις μέχρι και ματαιώσεις της όλης διαδικασίας, επειδή η δομή της NSPA είναι τέτοια που να μπορεί να εξετάζει σε πρώτο και δεύτερο βαθμό τις ενστάσεις σε ελάχιστο χρόνο, ώστε να γίνεται η ανάθεση στον μειοδότη και να παρακολουθείται στενά η εξέλιξη του όλου έργου μέχρι παραδόσεως.
  1. Με την παράδοση των καταυλισμών τα διαμερίσματα 1, 2 ή 3 ατόμων θα παραδίδονται στους δικαιούχους δημόσιους λειτουργούς έναντι συμβολικής αμοιβής ανάλογα με τον μισθό τους και ανάλογα με το διαμέρισμα που μισθώνει.
  1. Έτσι η Πολιτεία μπορεί να δείξει έμπρακτα την στήριξή της στους δημόσιους λειτουργούς της κάθε βαθμίδας, να πριμοδοτήσει ελληνικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον συγκεκριμένο χώρο προκατασκευής και να δημιουργήσει πολλές νέες θέσεις εργασίας γιατί αντίστοιχοι καταυλισμοί χρειάζονται σε πολλές περιοχές της Χώρας και είναι πολύ πιθανόν έως βέβαιο, ότι κανένας ανάδοχος δεν θα μπορέσει να ανταποκριθεί σε μεγάλο αριθμό καταυλισμών.
  1. Το μείζον προτέρημα αυτής της λύσης είναι ότι μπορεί συνεχώς να επεκτείνεται με modules  σε τρόπον ώστε να δημιουργηθούν εκτός από ενδιαιτήματα 1, 2 και 3 δωματίων και εστιατόρια, χώροι αναψυχής (κινηματοθέατρα παιδικές χαρές ή ακόμη και νηπιαγωγεία ή δημοτικά σχολεία), εφόσον υπάρχουν οι απαιτούμενες πληθυσμιακές παράμετροι), αλλά και οι μετακινήσεις των δημόσιων λειτουργών προς τους χώρους εργασίας τους με λεωφορεία.
  1. Είναι προφανές ότι για την εφαρμογή της λύσης αυτής θα απαιτηθούν πιστώσεις, οι οποίες όμως θα είναι υποπολλαπλάσιες  των συμβατικών κατασκευών και το κυριότερο θα είναι έτοιμες στον μισό ή και λιγότερο χρόνο από την τυπική διετία/τριετία που απαιτείται για τις συμβατικές κατασκευές. Σε περίπτωση δε που οι καταυλισμοί είναι της τάξεως των 200 ή και περισσοτέρων ατόμων, είναι βέβαιο ότι θα δημιουργηθούν αυτόματα προϋποθέσεις για εγκατάσταση super-markets ή και φαρμακείων από τους διάφορους επιχειρηματικούς ομίλους όπου θα μπορούσαν να ασχοληθούν σύζυγοι και τέκνα των στελεχών των δημόσιων λειτουργών ή και μέλη των τοπικών κοινωνιών χωρίς όλοι να διαγωνίζονται στις επιχειρήσεις της τουριστικής βιομηχανίας.
  1. Τα εισπραττόμενα μίσθια θα χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για την συντήρηση των καταυλισμών και οι δημόσιοι λειτουργοί δεν θα μπορούν πλέον να παραπονούνται ούτε ότι ταλαιπωρούνται ούτε ότι οι μισθοί τους δεν επαρκούν γιατί μεγάλο τους μέρος πηγαίνει για το ενοίκιο.

ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΟΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘΜΟΝ 1.

Από την ανάλυση των συμπερασμάτων υπ’ αριθμόν 3 και 2 γίνεται σαφές ότι η επίλυση του δυσκολότερου προβλήματος λαμβάνει παράταση χρόνου ικανή για τακτοποιηθούν κατά τις προτεραιότητες της Κυβέρνησης οικονομικά μέτρα για τα οποία έχει ήδη δεσμευθεί είτε στην Ευρωπαϊκή Ένωση (Ε.Ε) ή στο ΝΑΤΟ αλλά και οι όποιες οικονομικές εξαγγελίες έχει ήδη ανακοινώσει. Τούτο όμως δεν σημαίνει ότι το μισθολογικό πρόβλημα των Στελεχών των Ε.Δ. μπορεί να παραπεμφθεί στις καλένδες, με το αιτιολογικό ότι «μα τότε θα ζητήσουν και οι άλλες κατηγορίες δημοσίων λειτουργών αντίστοιχες αυξήσεις».

Όμως όπως ήδη παρατηρήσατε η προσέγγιση που κάναμε στο πρόβλημα ήταν ΟΛΙΣΤΙΚΗ γιατί παρόμοιο οικονομικό  πρόβλημα αντιμετωπίζουν και άλλες κατηγορίες Δημόσιων Λειτουργών οι οποίοι συμπεριελήφθησαν στις προταθείσες λύσεις ώστε να εξασφαλισθούν οικονομίες κλίμακος και προτάθηκε η συγκεκριμένη διαδικασία υλοποίησης μέσω των Ε.Δ. γιατί μας παρέχεται αυτή τεχνογνωσία δωρεάν λόγω της συμμετοχής μας στο Ν.Α.Τ.Ο.

Άρα σε πρώτη φάση όλες οι κατηγορίες Δημοσίων Λειτουργών θα καλυφθούν με πανομοιότυπο τρόπο.

Όμως οι ειδικές συνθήκες κάτω από τις οποίες λειτουργούν και διαβιούν τα στελέχη των Ε.Δ. που με απλά λόγια περιγράφονται ως:

  1. 24 ώρες υπηρεσίες χωρίς ρεπό
  2. Συμμετοχή σε ασκήσεις Εθνικής και Πολυεθνικής Κλίμακας, κατά τις οποίες παραμένουν επί μεγάλα χρονικά διαστήματα μακράν των οικογενειών τους
  3. Οι πολύ συχνότερες μεταθέσεις τους από τους λοιπούς Δημόσιους Λειτουργούς.
  4. Η απαγόρευση του συνδικαλισμού και της απεργίας δια των οποίων θα μπορούσαν να διεκδικήσουν τα δικαιώματά τους όπως άλλες κατηγορίες Δημόσιων Λειτουργών αλλά κυρίως
  5. Ο φόρος αίματος που συχνότατα καλούνται να πληρώσουν οι οικογένειές τους όταν σκοτώνονται εν  ώρα υπηρεσίας και ένεκα ταύτης

δημιουργούν  το εύλογο δικαίωμα να αμείβονται διαφορετικά από τους λοιπούς Δημόσιους Λειτουργούς, όταν μάλιστα οι Δικαστικοί που κάποτε ήταν στην ίδια κατηγορία με τους Στρατιωτικούς εξακολουθούν να απολαμβάνουν αντίστοιχα οικονομικά προνόμια, λόγω της ιδιαιτερότητας του λειτουργήματός τους, ενώ οι Στρατιωτικοί από την μεταπολίτευση και εντεύθεν θεωρούνται κατώτερης βαθμίδας λειτουργοί, παρά το γεγονός ότι έχουν αποστολή να «φυλάττουν Θερμοπύλες».

Εδώ βέβαια πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη το γεγονός, ότι το ηθικό του Έλληνα Ανθυπολοχαγού πλήττεται  βάναυσα, όταν πληροφορείται ότι o Βούλγαρος ομόλογός του, η χώρα του οποίου δεν είναι καν στον σκληρό οικονομικό πυρήνα της Ε.Ε. αμείβεται με 950 Ευρώ ανά μήνα, ενώ ο μισθός του Βούλγαρου δεκανέα είναι 1.100 Ευρώ ανά μήνα [5] [6] , και ακόμη περισσότερο όταν ο Τούρκος ομόλογός του, τον οποίο κατ’ εξακολούθηση αντιμετωπίζει στον Έβρο, στο Αιγαίο και στο F.I.R Αθηνών αμείβεται με 1.400 Ευρώ ανά μήνα [7] [8] [9]. Και βέβαια λόγω του υψηλότατου πληθωρισμού στην Τουρκία, η αύξηση του κατώτατου μισθού κατά 34% μπορεί να εξακολουθεί να είναι κάτω από το όριο της πείνας αλλά οι στρατιωτικοί έχουν άλλα προνόμια για να μπορούν να ανταπεξέρχονται επιτυχώς σε τόσα ανοικτά πολεμικά μέτωπα όπως προκύπτει από την λεπτομερή ανάλυση του Μ. Ηλιάδη του 2012. Έτσι για παράδειγμα αναφέρεται ότι οι βουλευτές του Τουρκικού Κοινοβουλίου διαμαρτυρήθηκαν επειδή οι αποδοχές τους όταν βγαίνουν στην σύνταξη είναι μικρότερες όχι μόνον από αυτές του Τούρκου Α/ΓΕΕΘΑ αλλά και από τους Αρχηγούς των Κλάδων των Τουρκικών Ε.Δ. Είναι λοιπόν ενδιαφέρον να δεί κανείς ότι ακόμη και από το 2012 κάποιες μισθολογικές διαφορές Ελλήνων και Τούρκων Στρατιωτικών είναι κραυγαλέες σύμφωνα με το δημοσίευμα Ηλιάδη ως εξής:

               ΤΟΥΡΚΙΑ                                                                           ΕΛΛΑΔΑ

  1. Μισθός Μόνιμου Λοχία                               =             Μισθός Ανθυπολοχαγού
  2. Μισθός Ανθυπολοχαγού                             =             Μισθός Συνταγματάρχη
  3. Μισθός απλού Αστυφύλακα  (1.141 Ε)    =             Βασ. Μισθός Συνταγματάρχη (1.146 Ε)
  4. Μισθός Νοσηλεύτριας Λυκείου (906 Ε)   =             Βασ. Μισθός Υπολοχαγού (910 Ε)

Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι πρέπει στο πλαίσιο της Ατζέντας 2030 του ΥΠΕΘΑ να βρεθεί μία δίκαιη και βιώσιμη λύση που να συμβαδίζει με τις προτεραιότητες που θέτει η Ελληνική Πολιτεία για την Ασφάλεια και την Ευημερία της, πριν είναι πολύ αργά διότι «οι καιροί ου μενετοί» [10].

(f)

Υποπτέραρχος (ΜΑ) ε.α. Δημήτριος Μ. Πετρίδης

Β’ Αντιπρόεδρος Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Στρατιωτικών (ΠΟΣ)

-Μηχανολόγος Μηχανικός Πανεπιστημίου Πατρών (1981)

-Αεροναυπηγός Μηχανικός U.S Naval Postgraduate School (1986)

-Εκπρόσωπος Ελλάδας στο Δ.Σ της NAMSA (2001-2004)

-Aviation Support Programme Manager NAMSA/NSPA (2009-2017)

-Μέλος Δ.Σ Αεροπορικής Ακαδημίας Ελλάδας (ΑΑΚΕ), Κιβωτού Ολιστικής Παιδείας Ε.Δ 

-Μέλος Επιστημονικού Συλλόγου Μηχανικών Αεροπορίας (ΕΣΜΑ), Συνδέσμου Αποφοίτων Σχολής Ικάρων (ΣΑΣΙ) και Ελληνικού Ινστιτούτου Στρατηγικών Μελετών (ΕΛΙΣΜΕ)


[1] www.militaire.gr 5 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2024

[4] NATO SUPPORT & PROCUREMENT AGENCY (NSPA) 2009-2017 όπου ο υπογράφων υπηρέτησε ως Aviation Support Programme Manager.

[10] Ιστορίες Θουκυδίδη Α, 142

 

(*) ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Το άρθρο αποδίδει προσωπικές απόψεις του συντάκτη και δεν εκφράζει, ούτε δεσμεύει το ΔΣ της ΠΟΣ

Τελευταία Ενημέρωση στις Δευτέρα, 13 Ιανουάριος 2025 17:00